exploradores

viernes, 28 de abril de 2017

TRAGUEM L'ESCOLA AL CARRER

Aquest curs, com sabeu, estic en un procés de canvi, de canvi de mirada, canvi de paper dins l'aula. Ja fa temps que reflexione sobre el meu paper i sé que hi ha coses que vull canviar. Vull deixar de ser protagonista, deixar de manar, deixar de parlar. vull que ells facen, construisquen, estableixin conexions, es relacionen i tinguen experiències i cada volta crec menys en una escola tancada a dins d'un aula, sota 4 parets i un sostre. Sé que els xiquets necessiten eixir, mour'es, parlar, somriure, experimentar, errar i tornar  a intentar, provar diversos camins i sé que moltes voltes el petit espai de l'aula ho impedeix. Estic simplement observant, observant-los, observant-me, obrint ben be els ulls i tots els sentits, intercanviant amb companyes, llegint molt, observant molt i, mentres tant vaig fent, vaig fent canviant cap on vull anar, poc a poc, pas a pas, fent la feina ben feta. 


Eixir al carrer molt més a sovint és un dels objectius que tinc dintre meu i que he tractat d'aconseguir aquest curs. Eixir al carrer no sols va enfocat als objectius que nosaltres tenim en ment, sinò que en el transcòrrer del temps de l' activitat externa, els xiquets mateixos et plantegen objectius que ni tan sols t'havien passat pel cap i, de sobte, et trobes treballant altres aspectes de ben diferents a l'objectiu principal. Açò, per a mi, és més que enriquidor. Ells estan aprenent i no hi ha millor manera de fer-ho que en un món real, no en un món fictici i descontextualitzat.






Plantant pins (dia de l'arbre)



No hay comentarios:

Publicar un comentario